Mamut

Mamut Business Software

Mamut werd opgericht in 1994 en is een toonaangevende leverancier van ERP, CRM en internet gebaseerde oplossingen voor kleine ondernemingen in Noord Europa. Mamut biedt complete en gebruiksvriendelijke oplossingen aan tegen de beste prijs/kwaliteit verhouding met geïntegreerde oplossingen voor onderstaande gebieden:

  • Boekhouding
  • Verkoopondersteuning en relatiebeheer (CRM)
  • Inkoop/logistiek
  • Werknemers
  • Projectbeheer
  • E-commerce, domeinen, e-mail en webshops

Meer dan 400.000 gebruikers in 16 verschillende landen vereenvoudigen hun dagelijkse werkzaamheden met Mamut. Het hoofdkantoor van Mamut is gevestigd in Oslo in Noorwegen. Mamut heeft 460 medewerkers in dienst en is sinds mei 2004 beursgenoteerd.

Mamut leveranciers

Mamut werkt samen met geselecteerde resellers die diensten en aanvullende producten van hoge kwaliteit leveren. Alle Mamut partners in het onderstaande overzicht hebben een uitgebreid certificeringsproces doorlopen. Dat betekent dat u als klant zeker kunt zijn van het kwaliteitsniveau van hun diensten.

 

Mamut bedrijfssoftware

Mamut biedt zowel eenvoudige boekhoudprogramma’s als complete bedrijfsoplossingen; van het eenvoudige Mamut One Office Boekhouding, via het professionele Mamut One Office, tot het compleet geïntegreerde programma Mamut One Enterprise dat alle taken in uw onderneming dekt. Wij beperken ons tot een beschrijving van de volgende drie Mamut producten:

Mamut producten en diensten Mamut producten en diensten

Mamut One

Mamut One is een flexibele oplossing, aangepast aan uw behoeften voor zowel software als diensten. Mamut One is een combinatie van verschillende Mamut producten. Eerst kiest u het Mamut product met de gewenste functionaliteiten. De zes beschikbare Mamut producten die kunnen worden gecombineerd worden op deze pagina beschreven. Vervolgens kiest u de Mamut One Serviceovereenkomst die de diensten bevat die het beste bij u passen.

Mamut One serviceovereenkomsten Mamut One serviceovereenkomsten

Mamut One diensten Mamut One diensten

Mamut Enterprise

Mamut Enterprise voldoet aan administratiebehoeften van bedrijven in iedere branche, met veel of weinig medewerkers, één of meerdere gebruikers, met nationale of internationale focus. Met Mamut Enterprise beschikt u over de volgende functionaliteiten:

  • Wissel informatie uit met meerdere medewerkers
  • Efficiënte behandeling van administratie (en salaris) (bijlage Mamut administratie)
  • Professioneel verkoop- en relatiebeheer (CRM) (bijlage Mamut CRM)
  • Controle over inkoop, voorraad en logistiek
  • Beheer activiteiten, uren en projecten
  • Inclusief Microsoft 365
  • Verkoop meer met een geïntegreerde webshop
  • Online functionaliteit verzekert mobiliteit
  • Eenvoudige toegang tot alle rapporten en analyses
  • Gebruiksvriendelijk en een goede prijs-kwaliteitverhouding
  • De oplossingen zijn eenvoudig aan te passen aan uw behoeften
  • Lees e-mail en deel documenten online

Uw bedrijf is afhankelijk van kritische informatie om uw concurrentievoordeel te versterken en verder te komen in de markt. Mamut Enterprise geeft alle medewerkers toegang tot dezelfde informatie, op iedere afdeling, en het management heeft toegang tot alle noodzakelijke informatie – ook buiten de deur.

Mamut One Enterprise Mamut One Enterprise

Mamut Enterprise wordt geleverd in drie verschillende varianten.

Mamut One Enterprise E5
Mamut One Enterprise E5 bevat de meest complete administratieve- en informatieprogramma’s (ERP) op de markt. Daarnaast bevat deze de meest complete weboplossing, aangepast voor kleine en middelgrote bedrijven. Voer alle taken effectief uit met één platform: van administratie, relatie-/verkoopopvolging en logistiek tot urenregistratie. U kunt kiezen tussen extra gebruikers puur voor CRM en logistiek. E5 is een ongeslagen combinatie van prijs en kwaliteit – en heeft een gebruiksvriendelijkheid waardoor de implementatietijd minimaal is.

Mamut One Enterprise E4
Mamut One Enterprise E4 gaat dieper in op de processen van uw bedrijf – waaronder uw aanwezigheid op het internet. Geavanceerd relatiebeheer (met mogelijkheid voor extra gebruikers), projectmanagement, verkoopondersteuning, logistiek en administratie, zorgen ervoor dat uw bedrijf een programma heeft voor de toekomst – ongeacht of uw bedrijf zich richt op de Nederlandse, of de internationale markt.

Mamut One Enterprise E3
Mamut One Enterprise E3 biedt een professionele oplossing voor alle kritische processen in bedrijven – inclusief website en webshop. Met E3 kunt u extra CRM-gebruikers aanschaffen. Met dit programma kunnen alle werknemers de informatie delen om zo optimaal te kunnen samenwerken.

Mamut Office

Mamut Office is een geïntegreerde bedrijfsoplossing, ontworpen voor kleine bedrijven die slechts één gebruiker van de oplossing tegelijkertijd nodig hebben. Doe de boekhouding en facturering zelf, behoud overzicht over uw klanten, producten, voorraad en logistieke processen, ontwerp een geïntegreerde website en meer – alles voor een zeer aantrekkelijke prijs!

  • Efficiënt relatiebeheer (CRM)
  • Overzicht over logistiek, inkoop en voorraad
  • 24 uur per dag verkoop met geïntegreerde webshop
  • Alle benodigde rapporten
  • Alles-in-één, voor een eenvoudige werkdag
  • Inclusief Microsoft 365
  • Voer alle routinetaken uit
  • Ontvang uw geld sneller
  • Werk waar en wanneer u wilt
  • Bekroond administratieprogramma voor kleinere ondernemingen
  • Lees e-mail en deel documenten online

Mamut Office is een compleet administratief pakket met financieel beheer, relatiebeheer en verkoopopvolging, inkoop/logistiek, e-commerce en meer, voor kleine bedrijven. Meer dan 300 rapporten geven de bijgewerkte informatie die elke manager nodig heeft om de juiste beslissingen te maken.

Mamut Office Mamut Office

Mamut Office wordt geleverd in de volgende varianten:

Mamut One Office Professional
Mamut One Office Professional gaat dieper in op de verschillende functionaliteiten welke van toepassing zijn op kleinere bedrijven – inclusief administratie, relatiebeheer (CRM), verkoopondersteuning, personeel en inkoop/logistiek. De volledige weboplossing zorgt voor een professionele webshop.

Mamut One Office Standard
Mamut One Office Standard biedt een professionele oplossing binnen relatiebeheer (CRM), verkoopondersteuning en administratie. U hebt volledige controle over alles; documenten, activiteiten, orders en facturen, herinneringen, automatische incasso en elektronisch bankieren. Met de geïntegreerde oplossing voor een webshop bent u verzekerd van een goed uitgangspunt voor toekomstige groei van uw bedrijf.

Mamut One Office Start
Mamut One Office Start is een eenvoudige oplossing voor offertes, orders, facturen en administratie. De administratieve module bevat onder andere boekstukregistratie, grootboek en debiteuren-/crediteurenbeheer. Het systeem bevat tevens een professionele oplossing om een website aan te maken, met de mogelijkheid voor een webshop.

Mamut One Enterprise aanvullende producten

Voor Mamut One Enterprise worden een aantal aanvullende producten geleverd waarmee de functionaliteiten van het ERP pakket uitgebreid kunnen worden. Hieronder vindt u een overzicht een van de aanvullende producten voor Mamut One Enterprise.

Mamut Enterprise Docdata

Met Mamut Enterprise Docdata krijgt u een betaaloplossing die zorgt voor een veilige manier van betalen voor de klant en een veilige manier van geldontvangst voor u.

Veilige betaling met creditcard
Met Mamut Enterprise Docdata wordt de webwinkelier doorgeleid naar Docdata nadat hij/zij het bestellingsproces heeft doorlopen. Creditcard informatie wordt alleen aan Docdata doorgegeven. Dit betekent een zeker en veilig online betalingsproces.

Het Nederlandse bedrijf Docdata payments is opgericht eind 1999 met de doelstelling om het online aan- en verkopen tussen particuliere kopers en verkopers te bevorderen. Omdat Docdata als intermediair werkt wordt het dilemma van het eerst betalen door de koper of eerst verzenden van de goederen door de verkoper, geëlimineerd.

Volledige controle over bestelling en betaling
Mamut Enterprise Docdata neemt het betalingsproces van u over en biedt u al deze functionaliteiten aan op één transactieplatform waarop zowel online als traditionele offline betaalmethoden kunnen worden afgehandeld. Docdata biedt uw klanten, via de layout van uw website, al uw geaccepteerde betalingsmogelijkheden. Via een real-time koppeling met uw eigen order systeem, weet u op alle momenten van de dag wat de status van de betalingen is.

Docdata is inmiddels actief voor meer dan 1000 nationale en internationale klanten in uiteenlopende markten, zoals uitgeverijen, vliegtuigmaatschappijen, online retail, ticketing en contributie services. Klik hier (bijlage Mamut DocData) voor een uitgebreide beschrijving van Mamut DocData.

Mamut Enterprise Klant- en PartnerWeb

Alle versies van Mamut Enterprise bevatten de standaard optie om een website met een webshop te ontwerpen. Met Mamut Enterprise Klant- en PartnerWeb kunnen nieuwe klanten een eigen gebruikersaccount aanmaken met gebruikersnaam en wachtwoord, die toegang geeft tot de webshop met prijzen en informatie die speciaal op de klantencategorie is afgestemd. Zo zijn bijvoorbeeld de betalings- en leveringsvoorwaarden al ingevuld.

U als beheerder van de website kunt de criteria voor wachtwoordinstellingen, goedkeuring van nieuwe registraties en de routines voor de gebruikers instellen. Mamut Enterprise Klant- en PartnerWeb bevat bovendien ruimte voor 4.000 extra artikelen in de webshop, een extra website en webshop, en de mogelijkheid om het Mamut logo niet op de site weer te geven. Deze opties verzekeren een unieke en professionele internetoplossing. Klik hier (bijlage Mamut Klantweb) voor een uitgebreide beschrijving van Mamut Klant- en PartnerWeb.

Mamut One Connect

Met Mamut One Connect kunt u meerdere werknemers toegang verlenen tot Mamuts meest efficiënte online diensten. Win tijd door uw werknemers activiteiten direct online te laten uitvoeren! Via de volledige toegang tot Mamut Online kunnen uw medewerkers de volgende taken uitvoeren:
  • Online relatiebeheer
  • Online bedrijfsstatus*
  • Online Activiteit en Agenda
  • Online offerte en order
  • Online urenregistratie
  • Online project
  • Mobiele internetgebruiker
Uiteraard kan door gebruik te maken van gebruikersrechten per gebruiker worden ingesteld welke werkzaamheden online uitgevoerd mogen worden.

Mamut One online uren gebruiker

Wanneer u uren factureert kunt u nu op een efficiëntere wijze aan de opgelegde eisen voor het documenteren van uren voldoen. Door direct via internet uren te registreren bespaart u tijd en reduceert u de kans op fouten bij de invoer.
  • Zeer geschikt voor ondernemingen met werknemers die uren schrijven
  • Eenvoudig om wettelijke regels te volgen voor dienstverlenende werkzaamheden
  • Online toegang, wanneer en waar u maar wilt
Middels de directe integratie met de rest van het Mamut programma kunt u uren registreren terwijl u buiten kantoor bent. De uren zijn onmiddellijk toegankelijk voor facturering zodra u terug bent op kantoor. Indien u gebruikt maakt van het salarisprogramma kunnen de uren ook eenvoudig overgevoerd worden naar de salarisadministratie. Mochten er werknemers zijn die alleen maar uren hoeven te registreren en/of goed te keuren, dan kunnen zij dit ook direct doen in Mamut Online, zonder dat deze gebruikers een licentie nodig hebben voor de overige Mamut Business Software functionaliteit.


Mamut Kassa

Met Mamut Kassa kunt u alle handelingen die een modern kassasysteem vereist uitvoeren. Het programma werkt zonder dat u continue in uw Mamut bedrijfsdatabase ingelogd dient te zijn, zodat uw bedrijfsveiligheid verzekerd is, zelfs als u de Mamut bedrijfsdatabase ergens anders installeert, of in een groter netwerk.
In de bijlage (Mamut Kassa) vindt u een introductie tot alles wat met Mamut Kassa te maken heeft. Onderwerpen die in het document staan:
  • Installatie / eerste keer opstarten
  • Informatie over kassa opmaak
  • Dagafsluiting
  • Administratie
  • Instellingen en ander gebruik van het programma.
Mamut Kassa Mamut Kassa

Prijsinformatie Mamut software

Mamut hanteert net als de meeste andere ERP systemen een licentiestructuur. De prijs van de licentie is afhankelijk van het Mamut product. Daarnaast bent u verplicht jaarlijks een bedrag te betalen voor uw service-overeenkomst.

Prijzen van Mamut Enterprise Prijzen van Mamut Enterprise

Prijzen van Mamut Office Prijzen van Mamut Office

U betaalt ieder jaar dus ook een bedrag voor uw service-overeenkomst, maar wat krijgt u hiervoor precies terug?

  • Als Mamut gebruiker krijgt u toegang tot documenten en ervaringen gebaseerd op het dagelijkse gebruik van Mamut door duizenden gebruikers.
  • Mamut zorgt er voor dat uw Mamut-programma altijd up-to-date is door het regelmatig uitbrengen van updates. Daardoor kunt u er zeker van zijn dat het programma de nieuwste functionaliteit bevat. Bovendien weet u dan zeker dat alle nieuwe regelgeving en wijziging in belastingen en formulieren in Mamut aanwezig zijn. Updates zijn beschikbaar via de website of direct te installeren via het Mamut-systeem.
  • Toegang tot Mamut Supportcenter. Mamut beschikt over een professionele supportafdeling die eventuele vragen snel kan beantwoorden. Met een serviceovereenkomst heeft u recht op gebruikersondersteuning, per telefoon, Internet, e-mail en direct vanuit het programma - zo vaak u wenst en het nodig is.
  • Mamut Informatie Desk. De Mamut Informatie Desk bevat een directe koppeling naar de supportafdeling van Mamut. U voert dus uw aanvragen direct in het programma in. Antwoorden op gestelde vragen zijn ook direct zichtbaar in het programma.
  • Opslagruimte op de webserver voor uw website is inbegrepen en uw website-adres is eenvoudig te onthouden: www.mamutweb.nl/uwbedrijf.